Grafický manuál

Grafický manuál je souhrnem pravidel, jak logo použít a zároveň jak logo nikdy nepoužít. Informuje o doplňkovém fontu a typografii tiskovin, předkládá barevnou a černobílou variantu logotypu, vizuál propagačních materiálů, interních tiskovin, orientačního systému aj.

Grafický (design) manuál předává firma svému dodavateli reklamních služeb – ten je pravidly v manuálu při své práci vázán.

Grafický manuál je otevřený pro doplnění dalších pravidel v procesu budování firemní identity.

Struktura grafického manuálu

Podnikové konstanty

  • logotyp společnosti
  • geometrická definice logotypu
  • černobílá a negativní varianta logotypu
  • doplňkové barvy
  • barevné varianty logotypu
  • jinobarevné mutace
  • rozšířené modifikace
  • nepřípustné použití logotypu
  • firemní písmo a zásady typografie

Služební grafika

  • služební tiskoviny: hlavičkový papír, ředitelský papír, faxové záhlaví, dopisní obálky, faktura, objednávka
  • vizitky, razítka
  • doporučené druhy papírů

Propagace

  • firemní inzerát, firemní věstník
  • reklama při akci
  • firemní vlajka
  • propagační předměty
  • pravidla označování výrobků

Orientační grafika

  • označení budov – exteriérový orientační systém
  • orientace v budovách – interiérový oriantační systém

Zaměstnanci

  • pracovní oděvy
  • jmenovky

Doprava a mechanizace

  • podniková doprava osobní – polepy
  • podniková doprava nákladní – polepy, plachty
  • ostatní mechanizace
loga