Grafický manuál
Grafický manuál je souhrnem pravidel, jak logo použít a zároveň jak logo nikdy nepoužít. Informuje o doplňkovém fontu a typografii tiskovin, předkládá barevnou a černobílou variantu logotypu, vizuál propagačních materiálů, interních tiskovin, orientačního systému aj.
Grafický (design) manuál předává firma svému dodavateli reklamních služeb – ten je pravidly v manuálu při své práci vázán.
Grafický manuál je otevřený pro doplnění dalších pravidel v procesu budování firemní identity.
Struktura grafického manuálu
Podnikové konstanty
- logotyp společnosti
- geometrická definice logotypu
- černobílá a negativní varianta logotypu
- doplňkové barvy
- barevné varianty logotypu
- jinobarevné mutace
- rozšířené modifikace
- nepřípustné použití logotypu
- firemní písmo a zásady typografie
Služební grafika
- služební tiskoviny: hlavičkový papír, ředitelský papír, faxové záhlaví, dopisní obálky, faktura, objednávka
- vizitky, razítka
- doporučené druhy papírů
Propagace
- firemní inzerát, firemní věstník
- reklama při akci
- firemní vlajka
- propagační předměty
- pravidla označování výrobků
Orientační grafika
- označení budov – exteriérový orientační systém
- orientace v budovách – interiérový oriantační systém
Zaměstnanci
- pracovní oděvy
- jmenovky
Doprava a mechanizace
- podniková doprava osobní – polepy
- podniková doprava nákladní – polepy, plachty
- ostatní mechanizace